لنت ترمز

« شرکت ویلاتوس مفتخر است فرمولاسیون تولید انواع چسب را با عالیترین کیفیت و صرفه اقتصادی بالا همراه با پشتیبانی یکساله را خدمت شما عزیزان ارائه نماید.

www.shimis.ir          www.4mul.com

ما با مهندسین مجرب و زبده آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم، وظیفه خود می‌دانیم که در تمام مراحل تولید‌ محصول مورد نظر به عنوان مشاور در کنار شما باشیم و شما را در تولید به استادی برسانیم.آشنا سازی شما با خواص و نقش تک تک مواد اولیه سبب میشود که کیفیت محصول و قیمت تمام شده آن در دست خود شما باشد.تمامی فرمولاسیون شرکت با کیفیت بالا و در سطح استانداردهای تعیین شده و قابل رقابت با محصولات موجود در بازار هستند.

 

جهت دریافت فرمول و راهنمای تولید با ما در تماس باشید.»

 


09171205271 مقدم

09151154934 ارتباط اینترنتی (تلگرام+واتساپ+ایمو)

 

http://www.shimis.ir (به سایت اصلی مراجعه بفرمایید)

http://4mul.com/

http://chasb0ta100.blogfa.com/

www.shimis.ir

http://4mul.com/

www.sshimis.blogfa.com

www.formol4934.blogfa.com

http://afghan49.blogfa.com

 

              *************

لنت ترمز 

 

_  لنت ترمز جزو ترمزهای دیسکی است که در خودرو و سایر کاربردها استفاده می شود. لنت های ترمز از صفحات پشتی فولادی با مواد اصطکاک متصل به سطحی که روتور ترمز دیسکی دارد تشکیل شده اند. عملکرد لنت های ترمز از طریق اصطکاک انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطکاک رو به روتور در ترمز وجود دارد.

وقتی ترمزها به صورت هیدرولیکی استفاده می شوند ، کولیس دو لنت را به هم فشار می دهد یا روی روتور چرخان فشار می دهد تا وسیله نقلیه کند و متوقف شود. هنگامی که یک لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم می شود ، مقدار کمی از مواد اصطکاک خود را به دیسک منتقل می کند ، و یک پوشش خاکستری کسل کننده بر روی آن باقی می ماند. 

لنت ترمز و دیسک (هر دو اکنون ماده اصطکاک دارند) ، سپس به یکدیگر "چسبیده" و اصطکاک خودرو را متوقف می کنند. در ترمزهای دیسکی معمولاً دو لنت ترمز در هر روتور دیسک وجود دارد. 

اینها در جای خود قرار گرفته و توسط کولیس چسبیده به توپی چرخ یا سیستم تعلیق به صورت ایستاده فعال می شوند. با این وجود کولیس های مسابقه ای می توانند از حداکثر شش لنت استفاده کنند ، با خواص اصطکاک متفاوت در یک الگوی مبهوت برای عملکرد بهینه. بسته به خصوصیات ماده ، وزن وسیله نقلیه و سرعتی که با آن رانده می شود ، میزان سایش دیسک ممکن است متفاوت باشد. برای جلوگیری از محو شدن ترمز ، لنت های ترمز باید به طور مرتب تعویض شوند (بسته به مواد لنت).

 بیشتر لنت های ترمز مجهز به روشی هستند که در صورت نیاز به راننده هشدار می دهند. یک روش معمول ساخت یک شیار مرکزی کوچک است که در نهایت ناپدید شدن در اثر سایش نشان دهنده پایان عمر یک پد است. روش های دیگر شامل قرار دادن یک نوار نازک از فلز نرم در یک شیار است ، به گونه ای که هنگام قرار گرفتن در معرض (به دلیل سایش) ترمز به صورت شنیدنی صدا می کند.

 یک زبانه سایش نرم فلزی نیز می تواند در مواد پد تعبیه شود که در صورت نازک بودن لنت ترمز ، مدار الکتریکی را می بندد و چراغ هشدار داشبورد را روشن می کند.

 

          ***************

 

تاریخچه /

 

_ لنت ترمز یا ترمز دیسکی به عنوان گزینه ای برای ترمز درام حداقل در اوایل ثبت اختراع توسط F. W. Lanchester در سال 1902 وجود داشته است؛ با این حال ، به دلیل هزینه زیاد و ناکارآمدی در مقایسه با ترمزهای طبل ، آنها معمولاً تا پس از جنگ جهانی دوم اجرا نمی شدند.

هنگامی که فناوری ترمز دیسکی بهبود یافت ، عملکرد ترمز به سرعت از ترمزهای درام پیشی گرفت. این تفاوت عملکرد در سال 1953 هنگامی که یک جگوار مجهز به لنت ترمز برنده مسابقه گرندپری گراند پریس 24 ساعته لمانز شد ، به وضوح مشاهده شد.

موفقیت جگوار معمولاً به ترمزهای دیسکی اتومبیل نسبت داده می شود ، که به رانندگان اجازه می دهد تا سریعتر از چرخش نزدیک شوند و دیرتر ترمز کنند ، که در نهایت به پیروزی آن منجر شد. در اواخر سال 1963 اکثر اتومبیل هایی که از ترمز دیسکی استفاده می کردند ساخت اروپایی بودند ، در اواخر دهه 1960 پس از اختراع کولیس های ثابت که نصب آن را ارزان تر و جمع و جورتر می کردند ، ماشین های آمریکایی این فناوری را به کار گرفتند.مقاومت برشی لنت خود را افزایش دهید.افزودن 10 پاسکال به فشار وارده را افزایش دهید.

 

_ بعد از جنگ جهانی اول ، با افزایش سرعت خودرو ، آزبست به عنوان یک ماده مشترک در لنت ترمز اضافه شد ، زیرا تحقیقات نشان داد که خواص آن باعث می شود گرما را جذب کند (که می تواند به 500 درجه فارنهایت برسد) در حالی که اصطکاک لازم برای جلوگیری از وسیله نقلیه است.

با این وجود ، سرانجام خطرات جدی مربوط به سلامت آزبست آشکار شد ، مواد دیگری نیز باید یافت می شد. لنت ترمز آزبست تا حد زیادی توسط مواد غیر آلی آزبست (NAO) در کشورهای جهان اول جایگزین شده است.

 امروزه ، مواد لنت ترمز در یکی از چهار دسته اصلی طبقه بندی می شوند ، به شرح زیر: مواد غیرفلزی - این مواد از ترکیبی از مواد مختلف مصنوعی که به یک کامپوزیت پیوند خورده اند ، عمدتاً به شکل [ سلولز ، آرامید ، PAN و شیشه پخته شده ] ساخته می شوند.

آنها نسبت به روتورها ملایم هستند ، اما مقدار قابل توجهی گرد و غبار تولید می کنند ، بنابراین عمر کوتاه دارند. مواد نیمه فلزی - مواد مصنوعی مخلوط با نسبتهای مختلف فلزات پوسته پوسته شده. اینها از لنت های غیر فلزی سخت تر ، مقاوم تر در برابر محو شدن و ماندگاری بیشتری دارند ، اما به قیمت افزایش سایش روتور / درام که باید زودتر تعویض شوند. همچنین برای ایجاد گشتاور ترمز ، به نیروی محرک بیشتری نسبت به لنت های غیر فلزی نیاز دارند.

 

 مواد کاملاً فلزی - این لنت ها فقط در وسایل نقلیه مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرند و از فولاد متخلخل و بدون مواد افزودنی مصنوعی تشکیل شده اند. ماندگاری آنها بسیار زیاد است اما برای کند کردن وسیله نقلیه در حالی که سریعتر روتورها از بین می رود ، به نیروی بیشتری نیاز دارند.

آنها همچنین بسیار بلند هستند. مواد سرامیکی - این مواد از خاک رس و ظروف چسبانده شده به پوسته های مسی و رشته ها سازش خوبی بین دوام ورقه های فلزی ، مقاومت در برابر محو شدن و محو شدن انواع مصنوعی است. اما اشکال اصلی آنها این است که برخلاف سه نوع قبلی ، علیرغم وجود مس (که رسانایی گرمایی بالایی دارد) ، لنت های سرامیکی به طور کلی گرما را به خوبی پراکنده نمی کنند ، که در نهایت می تواند باعث ایجاد لنت ها یا سایر اجزای ترمز شود. سیستم برای تاب دادن. 

با این حال ، از آنجا که مواد سرامیکی باعث می شود صدای ترمز فراتر از شنوایی انسان باشد ، به نظر می رسد بسیار آرام است. 

 

            **************

مهمترین خصوصیاتی که هنگام انتخاب مواد لنت ترمز در نظر گرفته می شود به شرح زیر است:

 

۱_  توانایی مواد در برابر محو شدن ترمز ، ناشی از افزایش درجه حرارت ، مواد از تبدیل انرژی جنبشی به انرژی گرمایی حاصل می شود. 

۲_ اثرات رطوبت در ترمز محو می شود. تمام ترمزها به گونه ای طراحی شده اند که حداقل در برابر قرار گرفتن در معرض آب مقاومت کنند.

۳_ توانایی بازیابی سریع از افزایش دما یا رطوبت و نمایش تقریباً همان اصطکاک در هر نقطه از فرآیند خشک کردن یا خنک سازی.

۴_ ضریب اصطکاک لنت های ترمز مدرن باید به اندازه کافی پایین باشد که از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کند اما به اندازه کافی بالا باشد تا قدرت توقف کافی را فراهم کند.

۵_ ضرایب اصطکاک برای مواد لنت ترمز معمولاً بین 3/0 تا 5/0 است. توانایی مقاومت در برابر سایش ناشی از اصطکاک ، اما نه در حدی که سایش روتور با سرعت بیشتری انجام شود تا مواد ترمز از بین برود توانایی مواد در ایجاد صاف و یکنواخت با روتور یا درام ، به جای ماده ای که در تکه های آن شکسته شود یا باعث ایجاد گودال ، فرورفتگی یا آسیب دیگری به سطح در تماس شود). 

۶_ توانایی اعمال اصطکاک مناسب در عین کار بی سر و صدا. یکی دیگر از مواد مورد نیاز که در نظر گرفته می شود ، فشار پذیری لنت های ترمز است. اگر بیش از حد فشرده باشند ، سرعت ترمز می تواند زیاد باشد. 

[ مواد لنت ترمز نیز باید متخلخل باشد تا آب بر ضریب اصطکاک تأثیر نگذارد.] 

 

رزین فنل فرمالدئید اغلب به عنوان عامل اتصال استفاده می شود. گرافیت می تواند به عنوان ماده اصطکاک و همچنین به عنوان ماده اتصال دهنده عمل کند. 

ماده اصطکاک دیگری که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد سیلیکات زیرکونیوم است. 

یک تولید کننده ایتالیایی تحقیقاتی را برای استفاده از سیمان به عنوان ماده اتصال دهنده ارزان و کم مصرف انجام می دهد. 

                        ****************

اجزای تشکیل دهنده / 

سازنده٪ وزنی سفید (گچ) 31.6 

پودر برنز 15

 گرافیت 10

 ورمیکولیت 1

 رزین فنلی 16

 الیاف فولادی 6

 ذرات لاستیک 5 "گرد و غبار اصطکاک" 5 شن 3 الیاف آرامید 2 عوامل محیطی وجود دارد که بر انتخاب مواد لنت ترمز حاکم است. به عنوان مثال ،  در ایالت واشنگتن در سال 2010 تصویب شد ، میزان مس را که مجاز به استفاده در مواد اصطکاک است ، محدود می کند تا در نهایت برای ردیابی مقادیر حذف شود ، به دلیل تأثیر منفی سطح بالای مس بر زندگی آبی، زندگی دریایی. برای جایگزینی آن ، ترکیبات مختلف مواد ایجاد شده است ، اگرچه هنوز هیچ جایگزینی مستقیمی در دسترس نیست..

مواد دیگر مانند ترکیبات ساخته شده با آنتیموان در حال بررسی هستند.

 

نیازهای ترمز در وسایل نقلیه متفاوت است. مواد اصطکاکی فرمول ها و طرح های خاص برنامه را ارائه می دهند.

لنت های ترمز با ضریب اصطکاک بالاتر ترمز خوبی را با فشار فشار کمتر به پدال ترمز فراهم می کنند ، اما در دماهای بالاتر کارایی خود را از دست می دهند.

لنت های ترمز با ضریب اصطکاک کوچکتر و ثابت کارایی را در دماهای بالاتر از دست نمی دهند و پایدار هستند ، اما به فشار پدال ترمز بیشتری نیاز دارند. تعمیر و نگهداری و عیب یابی لنت های ترمز باید حداقل هر 5000 مایل از نظر سایش بیش از حد یا ناهموار بررسی شوند.

اگرچه سایش لنت ترمز برای هر وسیله نقلیه منحصر به فرد است ، اما به طور کلی توصیه می شود که لنت ترمز هر 50،000 مایل تعویض شود.

 سو عملکرد با لنت های ترمز می تواند تأثیرات زیادی بر عملکرد خودرو داشته باشد. نمودار زیر برخی از مسائل رایج را که می تواند در اثر سو عملکرد لنت ترمز ایجاد شود ، بیان می کند:

_ علت احتمالی ترمز نیاز به نیرویی غیر عادی دارد روی پدال ترمز لنت ترمز فرسوده ، روغن ترمز آلوده ، کولیس ترمز معیوب ، سیلندر اصلی معیوب ، از دست دادن خلا، ، از بین رفتن روغن ترمز هنگام ترمزگیری ، اتومبیل به یک طرف می کشد کولیس ترمز معیوب ، محدودیت در سیستم هیدرولیک ، پوشش لنت های ترمز آلوده به روغن یا روغن ترمز ، لنت های ترمز به صورت جفت تعویض نشده ، لنت ترمز به درستی نصب نشده است ، عملکرد ترمز ضعیف آستر (های) لنت ترمز آغشته به آب ، روغن یا روغن ترمز؛ روکش های لنت ترمز بیش از حد گرم ، لنت های ترمز فرسوده ، سیلندر اصلی معیوب ، نشت روغن ترمز ، هوا در روغن ترمز ، کفش های ترمز نامناسب ، روغن ترمز در حال جوش ترمز حساس روکش های نادرست ترمز؛ روکش های لنت ترمز چرب ، سوپاپ متناسب سازی معیوب ، فشار سیلندر اصلی تنظیم نشده ترمز پر سر و صدا (صداهای خرد کردن یا جیغ زدن) هنگام ترمز کردن) لنت ترمز بسیار فرسوده ، لنت (های) ترمز به درستی نصب نشده است ، لبه ترمز معیوب یا از دست رفته ، نشانگر سایش لنت ترمز لرزش زیر ترمز روتور یا لنت آلوده ، روتور تاب خورده ، خارج از طبل های گرد ، فعال سازی ABS...

 

           *************

 

آزمایش ویرایش مواد اداره ملی استاندارد (NBS) در سال 1920 آزمایش مواد ترمز را در ایالات متحده آغاز كرد. سپس مراحل آزمایش را با تولیدكنندگانی كه آنها را می خواستند به كار گرفت تا آنها بتوانند محصولات خود را آزمایش كنند. 

با گذشت زمان ، NBS به تولید ابزارها و رویه های جدید برای آزمایش لنت ها و پوشش ادامه داد و این استانداردها سرانجام به استانداردهای کد ایمنی کمیته استانداردهای مهندسی آمریکا برای ترمزها و تست های ترمز تبدیل شدند. آزمایش SAE J661 برای تعیین اصطکاک مواد مختلف لنت ترمز با آزمایش یک آستر مربع 1 اینچی (25 میلی متر) با درام ترمز استفاده می شود. این آزمایش مقادیر هر دو ضریب اصطکاک گرم و سرد را بدست می آورد ، سپس با یک حرف مشخص می شود.

 

ویرایش فهرست نویسی سیستم های مختلفی برای فهرست نویسی لنت های ترمز وجود دارد. متداول ترین سیستم مورد استفاده در اروپا سیستم شماره گذاری WVA است. سیستم فهرست نویسی مورد استفاده در آمریکای شمالی ، و در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است ، سیستم استاندارد شماره گذاری قطعات برای ترمزها و صورتهای کلاچ است که توسط موسسه استاندارد اصطکاک مواد (FMSI) صادر شده است. مأموریت FMSI این است که: "این سیستم شماره گذاری قطعات استاندارد را برای همه وسایل نقلیه بزرگراه مورد استفاده در آمریکای شمالی حفظ و ارتقا دهد." 

 

_ مزایای ترمز دیسکی ویرایش ترمزهای دیسکی در مقایسه با ترمزهای درام عملکرد توقف بهتری دارند. آنها مقاومت بهتری در برابر "محو ترمز" ناشی از گرم شدن بیش از حد لنت های ترمز ایجاد می کنند و همچنین می توانند به سرعت از غوطه وری بهبود یابند (ترمزهای مرطوب کارایی کمتری دارند). برخلاف ترمز درام ، ترمز دیسکی هیچ اثر خود سروو ندارد - نیروی ترمز همیشه متناسب با فشار وارد شده بر اهرم پدال ترمز است.

 با این حال بسیاری از سیستم های ترمز دیسکی برای کاهش تلاش پدال راننده از کمک سروو ("Brake Booster") بهره می برند.

بازرسی و تعویض لنت های ترمز دیسکی نسبت به آستر اصطکاک ترمز درام آسان تر است. مجموعه ای از لنت ها برای ترمزهای دیسکی با کارایی بالا بسته به نوع استفاده از وسیله نقلیه ، انواع مختلفی از لنت ترمز وجود دارد ، از بسیار نرم و تهاجمی (مانند برنامه های مسابقه ای) گرفته تا ترکیبات سخت تر ، با دوام تر و کمتر تهاجمی. اکثر سازندگان وسایل نقلیه نوع خاصی از لنت ترمز را برای وسیله نقلیه خود پیشنهاد می کنند ، اما ترکیبات را می توان با توجه به سلیقه شخصی و سبک های رانندگی تغییر داد (یا با خرید یک مدل متفاوت از لنت یا ارتقاgra به یک پد عملکرد در محدوده تولید کننده) هنگام خرید لنت ترمز غیر استاندارد همیشه باید مراقب بود زیرا دامنه عملکرد ممکن است متفاوت باشد ، مانند لنت های عملکردی که هنگام سرما یا کمرنگ شدن لنت های استاندارد تحت رانندگی سخت ترمز نمی کنند.

 

در اتومبیل هایی که از محو شدن بیش از حد ترمز رنج می برند ، می توان با نصب لنت های ترمز با کیفیت بهتر و تهاجمی ، این مشکل را به حداقل رساند.

 

            **************

 

در حالی که سیستم ترمز اتومبیل از اجزای مختلفی تشکیل شده است -[  روتور ، کولیس ، مایع هیدرولیک ، سیلندر ، شیلنگ]  - نکته ای که اکثر ما با شنیدن کلمه "ترمز" فکر می کنیم لنت ترمز است. در حالی که تمام اجزای سیستم به یک اندازه مهم هستند - اگر فردی خراب شود ، کل سیستم از کار می افتد - این لنت ترمز است که مسلماً کار سختی را انجام می دهد

 هنگامی که پدال ترمز فشرده می شود ، اجزای سیستم با فشار هیدرولیکی با هم کار می کنند تا لنت ترمز را به سمت روتور فشار دهند و ماشین را مجبور به کاهش سرعت می کنند. سطح اصطکاک و گرمای ایجاد شده توسط لنت گرفتن روتور بسیار زیاد است و سایش ناشی از آن به همین دلیل است که این جز سیستم ترمز است که باید بیشتر اوقات تغییر کند. لنت های ترمز نسبتاً کوچک هستند ، تقریباً به اندازه کف دست بزرگسالان و از دو عنصر تشکیل شده اند - صفحه پشتی و ماده اصطکاک که به آن صفحه متصل شده است. مواد اصطکاک بخشی از لنت است که به سمت روتور رانده می شود.

 

نوع لنت های ترمز چندین نوع مختلف لنت ترمز وجود دارد که تفاوت آنها در اندازه و ترکیب مواد اصطکاک است. ارگانیک. 

آلی لنت های ترمز ارگانیک از ترکیبی از الیاف و مواد تشکیل شده اند - مانند [ لاستیک ، کربن ، فایبرگلاس و کولار - که همراه با رزین ] نگه داشته می شوند. لنت های ارگانیک به دلیل ترکیب غیر فلزی ، نسبتاً ساکت و ساینده کمتر در برابر روتورهای ترمز از ارزانترین لنت های موجود در بازار هستند. به دلیل قیمت و قابلیت استفاده برای استفاده عادی و روزمره از محبوبیت بالایی برخوردارند اما در برابر سایش کمترین مقاومت را دارند.

 نیمه فلزی مواد اصطکاک روی یک پد نیمه فلزی از ترکیبی از الیاف فلزی همراه با رزین ها و مواد پرکننده مانند گرافیت تشکیل شده است. انواع مختلفی از لنت نیمه فلزی وجود دارد که ترکیب مواد اصطکاک بسته به نوع کار لنت ترمز متفاوت است - به عنوان مثال ، یک ماشین عملکردی ممکن است دارای یک لنت ترمز نیمه فلزی باشد ، اما ترکیب آن متفاوت با آنهایی که در یک ماشین سواری استاندارد نصب می شوند خواهد بود. 

لنت های ترمز نیمه فلزی عملکرد ترمز خوبی را در طیف وسیعی از دما ارائه می دهند و فلز به خوبی گرما را هدایت می کند ، که به خنک شدن سریعتر کار کمک می کند. مقاومت آنها در برابر محو شدن ترمز و گرم شدن بیش از حد از لنت های آلی است اما گران ترند و ساینده تر و سر و صدا هستند.

 

           ***************

 

 هنگامی که سنجاب از جلوی شما بیرون می زند خیلی راحت می توانید از سیستم ترمز ماشین خود استفاده کنید تا اینکه فقط روی پدال بزنید. سیستم ترمز اتومبیل ، کامیون و موتورسیکلت از تعدادی قسمت تشکیل شده است که عملکرد راننده را به نیروی فیزیکی تبدیل می کند که ماشین را متوقف می کند.

 یکی از آن قطعات ترمز ، لنت های ترمز وسیله نقلیه شماست. لنت های ترمز یک قطعه اصلی ترمز است زیرا آنها اجزای سازنده تماس و فشار و اصطکاک به روتورهای ترمز خودرو هستند - آن دیسک های تخت و براق که بعضی اوقات می توانید درست پشت چرخ برخی از وسایل نقلیه مشاهده کنید. فشار و اصطکاک وارد شده به روتور ترمز همان چیزی است که چرخ را کند و متوقف می کند.

 هنگامی که چرخ ها متوقف می شوند ، وسیله نقلیه نیز حرکت می کند. اگرچه نقش لنت ترمز به عنوان قطعات ترمز بسیار ساده است ، لنت ترمز خود چیزی نیست.

 

به دلیل سرعت چرخیدن چرخ های یک وسیله نقلیه و وزن یک ماشین یا کامیون معمولی ، هر بار که سرعت خود را کم می کنید یا متوقف می شوید ، لنت های ترمز تحت فشار شدید قرار می گیرند. به این فکر کنید: آیا می خواهید یک دیسک فلز سنگین را که خیلی سریع می چرخید ، بگیرید و نگه دارید؟ تصور کنید که به آرامی آن دیسک را فشار می دهید تا زمانی که وسیله نقلیه متوقف شود - این کار شکرگذارانه ای است ، اما لنت های ترمز آن را به طور مکرر و بدون شکایت هزاران و هزاران مایل انجام می دهند. 

 

_ جایی که کمی در مورد لنت ترمز ارگانیک یاد خواهیم گرفت. تبلیغات فهرست لنت های ترمز ارگانیک لنت ترمز سرامیکی لنت های ترمز فلزی لنت ترمز موتور سیکلت لنت ترمز کامیونی لنت های ترمز عملکردی لنت های ترمز ارگانیک لنت های ترمز ارگانیک مقدار زیادی گرد و غبار ترمز ایجاد می کنند که باعث می شود تعویض لنت ها تا حدودی یک کار کثیف باشد.

 

لنت های ترمز ارگانیک مقدار زیادی گرد و غبار ترمز ایجاد می کنند که باعث می شود تعویض لنت ها تا حدودی یک کار کثیف باشد.لنت های ترمز قبلاً با استفاده از آزبست به عنوان ماده اصطکاک تولید می شدند. این به این دلیل است که لنت های ترمز در معرض اصطکاک زیادی قرار دارند که گرمای زیادی تولید می کند.

آزبست ماده خوبی برای جذب و دفع گرما است. خب مشکل چی بود؟ هنگامی که آزبست خراب می شود ، گرد و غباری ایجاد می کند که برای تنفس خطرناک است - و لنت های ترمز می توانند گرد و غبار ترمز زیادی ایجاد کنند ، هنگامی که سرعت خودرو را کاهش می دهند و در جاده ها متوقف می شوند. اکنون ، برخی از لنت های ترمز و سایر قطعات ترمز از مواد آلی ایمن تری ساخته شده اند.

 

سرامیک لنت های ترمز سرامیکی از یک ماده سرامیکی بادوام تشکیل شده اند که اغلب دارای الیاف مس در ترکیب هستند. گرچه گرانترین نوع لنت ترمز هستند ، اما در انتقال گرما به اندازه نیمه فلزات مهارت ندارند ، اما آرام ترند ، عملکرد مطابق طیف گسترده ای از شرایط محیطی را ارائه می دهند ، دوام بیشتری دارند و تمایل دارند برای تولید گرد و غبار (باقی مانده ای که در هنگام ترمز از بین می رود) نسبت به سایر لنت ها. کدام صفحه های ترمز برای من مناسب است؟

 

این امر بیشتر به ماشین ، محیطی که در آن رانندگی می کنید و سبک رانندگی شما بستگی دارد. یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا که بیشتر در یک منطقه تپه ای و / یا پرتردد و در مکانی که باران زیادی می بیند رانده می شود ، به یک نوع لنت ترمز متفاوت برای اتومبیل خانوادگی که در یک شهر گرم و گرم در اطراف شهر رانده می شود ، نیاز دارد.

 

محیط خشک البته اتومبیل شما با مجموعه ای از لنت های کارخانه مجهز شده است که توسط سازنده مناسب تشخیص داده شده است. با تعویض مستقیم آن احتمالاً خیلی اشتباه نخواهید کرد. با این حال ، اگر می خواهید بفهمید که آیا لنت های پس از فروش به درد شما می خورند ، بهترین گزینه این است که با یک متخصص یا مکانیک ترمز واجد شرایط صحبت کنید و گزینه های مربوط به سبک رانندگی ، محیط محلی و غیره را بحث کنید.

 شما واقعاً نمی خواهید با چیزی به اندازه سیستم ترمز ، سر و صدا کنید ، بنابراین تهیه لنت های مناسب ضروری است و به نظر می رسد یک حرفه ای کاملا منطقی است.

 

           *************

 

ما اغلب ترمزهای خود را مسلم می دانیم - خصوصاً وقتی آنها مطابق انتظار ما کار می کنند و ما و سایر کاربران جاده را در اطراف خود ایمن نگه می دارند.

 بنابراین ، منطقی است که کمی بیشتر در مورد آنها بدانیم ، با این شروع: 

 

_ تفاوت لنت ترمز با کفش ترمز چیست؟

 اول از همه ، آیا لنت ترمز و کفش ترمز یکسان هستند؟ جواب کوتاه، نه است. در حالی که هر دو عملکرد مشابهی را انجام می دهند ، اما در انواع مختلف سیستم های ترمز کار می کنند و دارای مزایا (و معایب) متفاوتی هستند. 

 

لنت ترمز چیست؟ لنت های ترمز در سیستم های ترمز دیسکی یافت می شود ، یک قطعه فولاد مسطح است که در یک طرف آن یک لایه مواد ضخیم اصطکاک دارد. این نوع ماده اصطکاکی بسته به نوع و اندازه خودرو و نوع کولیس ترمز متفاوت است. راننده با فشار دادن پای خود به پایین روی پدال ترمز ، سیستم ترمز دیسکی را کار می کند. این به سمت سیلندر اصلی فشار می آورد ، که در واقع یک پیستون است که توسط روغن ترمز احاطه شده است.

مایع در پایین خطوط ترمز حرکت می کند در جایی که کولیس را مجبور می کند یک جفت لنت ترمز را به دیسک ترمز فشار دهد. این به نوبه خود سرعت چرخ را کند می کند. انرژی آزاد شده از توقف حرکت ماشین شما به گرمای اتلاف تبدیل می شود که باید پراکنده شود.

 از آنجا که دیسک زمان خنک کننده نسبتاً سریعی دارد ، این نوع ترمز عملکرد متوقف کننده بهتری نسبت به ترمزهای درام دارد. در اثر استفاده ، لایه مواد اصطکاکی نازک تر می شود و در نهایت لنت ترمز باید تعویض شود.

 

          ****************

 

کفش ترمز چیست؟

 

 کفش های ترمز آستر ترمز را در داخل سیستم های درام ترمز حمل می کنند. آنها یک قطعه فلز منحنی هستند ، و یک ماده اصطکاک در یک طرف آن ثابت شده است. 

هنگامی که راننده ترمز می گیرد ، یک سیلندر چرخ در سیستم ترمز درام ، کفش ترمز را به سمت خارج ، در مقابل درام مجبور می کند. این باعث ایجاد اصطکاک بین پوشش و درام می شود و باعث ترمز شدن خودرو می شود.

 انرژی جنبشی به صورت گرما پراکنده می شود. از کفش های ترمز اغلب برای محور عقب استفاده می شود ، خصوصاً اینکه بیشتر اتومبیل های مدرن با شدت بیشتری بر روی چرخ های جلو ترمز می گیرند ، بنابراین دمایی که ترمزهای عقب باید از آن استفاده کنند چندان بالا نیست. سیستم ترمز درام و همچنین ساخت ارزان تر ، می تواند به عنوان ترمز دستی از ترمز دیسکی نیز موثر باشد.

 

تفاوت لنت ترمز با کفش ترمز چیست؟ 

 

تفاوت اصلی بین لنت ترمز و کفش ترمز عبارتند از: 

۱_ تثبیت موقعیت لنت ترمز و کفش ترمز به طور متفاوتی در سیستم ترمز آنها قرار گرفته است.

۲_ لنت های ترمز در داخل یک کولیس که دیسک ترمز را احاطه کرده و کفش های ترمز در داخل درام ترمز قرار می گیرند.

۳_ پوشیدن کفش های ترمز معمولاً عمر بیشتری نسبت به لنت های ترمز دارند. معمولاً آنها روی محور عقب قرار می گیرند و نسبت بسیار کمتری از کار ترمز را انجام می دهند. 

 

آیا به لنت ترمز یا کفش ترمز احتیاج دارم؟

در حالی که نمی توانید روی یک چرخ چرخیده و ترکیب کنید - برای مثال با استفاده از لنت ترمز با ترمز درام یا کفش ترمز با ترمز دیسکی - وجود لنت ترمز و کفش روی یک ماشین ممکن است. در حقیقت ، بسیاری از اتومبیل ها از ترکیبی از این دو ، اغلب وسایل نقلیه کوچکتر ، با سیستم ترمز دیسکی نصب شده در محور جلو و سیستم ترمز درام نصب شده در محور عقب استفاده می کنند ترمزهای قهرمان با وجود گزینه های بسیار زیاد ، انتخاب اجزای با کیفیت برای سیستم های ترمز مهم است.

 

          ****************

 

__5 علامت که به لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید/

 

_  بسیاری از دارندگان اتومبیل در آنجا هستند که نگهداری ترمز را اولویت نمی دانند - تا زمانی که مشکلی پیش بیاید. این اشتباه رو نکنید وقتی به پدال ترمز برخورد می کنید ، یک شبکه پیچیده از قطعات عمل می کنند. برای اینکه سیستم به درستی کار کند ، قطعات خاصی باید در فواصل منظم تعویض شوند. در میان آن اجزای سازنده ، قطعاتی که احتمالاً بیشتر از همه خاموش می کنید لنت ترمز است.

 

 لنت ترمز چیست و چگونه کار می کند؟

_ در اکثر اتومبیل های مدرن ، دو چرخ جلو دارای یک دستگاه ترمز است که به آنچه که به عنوان روتور شناخته می شود بستگی دارد: دیسک های فلزی که در پشت هر چرخ وجود دارد. بالای هر یک از اینها دستگاهی شبیه گیره قرار دارد که کولیس نام دارد.

با زدن پدال ترمز ، کولیس ها شروع به بسته شدن می کنند و روتورها را از دو طرف فشار می دهند. این عمل اصطکاک ایجاد می کند ، که باعث می شود چرخ ها کندتر بچرخند تا زمانی که کاملاً متوقف شوند.

لنت ترمز ، سطوح قابل جابجایی است که کولیس از آنها برای تماس با روتورها در طی این فرآیند استفاده می کند. این لنت ها برای همیشه دوام نخواهند داشت. (هیچ قطعه اتومبیل این کار را نمی کند.) اصطکاک هایی که قبلاً ذکر شد ، به مرور زمان آنها را فرسوده می کند.

اجازه دهید لنت ها خیلی نازک شوند ، و ترمزهای شما به اندازه لازم کار نمی کنند. به خاطر ایمنی ، ضروری است که در اولین علامت مشکل جدید را نصب کنید. در صورت مشاهده هر یک از این پنج پرچم قرمز ، از یک تعمیرگاه خودرو بخواهید تا پدهای قدیمی را ASAP جایگزین کند.

 

نشانه هایی که شما به لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید /

 

1. صدای جیر جیر می شنوید. این را تصویر کنید: در حال رانندگی هستید که رادیو خاموش است و شیشه ها را بالا زده است. در سکوت نسبی صدای خراشیده ، جیغ زدن یا وزوز ضعیفی را می شنوید. همچنین مشاهده می کنید که ، هر زمان که به ترمز برخورد کردید ، آن صدای مرموز از بین می رود ، به محض اینکه پای شما از روی لنت ترمز خارج می شود ، دوباره باز می گردد.

بیشتر - اما نه همه - لنت های ترمز با "نشانگرهای سایش" داخلی ساخته می شوند. تنها هدف در پشت این موارد انتشار آن فریاد ناخوشایند است که به تازگی شنیده اید. شاخص های سایش زبانه های فلزی هستند که در نزدیکی بالای لنت های ترمز معمولی قرار دارند. 

وقتی خود پد تا حد خطرناکی فرسوده شود ، نشانگر در برابر روتور خراشیده می شود. این باعث ایجاد صدای مشخصی از شبکه می شود که به راننده هشدار می دهد که بالشتک های فعلی وی در معرض فرسایش کامل قرار دارند.

 

 2. شما یک صدای کلیک را می شنوید. 

در بعضی از اتومبیل ها ، لنت های ترمز کاملاً درون یک وسیله نگهدارنده خاص قرار می گیرند. وسایل نقلیه دیگر آنها را با گیره ، پیچ یا پین ثابت نگه می دارند. به هر حال ، هدف مشترک در پشت این طرح ها این است که لنت ها از اطراف به هم نخورند. اگر به نوعی شل شوند (شاید بعد از آسیب دیدن بخشی از سخت افزار اطراف) ، آنها شروع به جغجغه می کنند. آنچه در نتیجه نتیجه می گیرد ، صدای کلیک است که هر زمان که پدال ترمز فشار داده یا آزاد می شود ، به صدا در می آید.

 

3. توقف دادن ماشین بیش از گذشته زمان می برد. این مشکل یک نام دارد و نام آن "brake fade" است. بیشتر اوقات ، این نتیجه مستقیم استفاده عمدی از ترمز در مسافت وسیع و بدون توقف کامل ماشین است.

هر از گاهی ممکن است چنین مانوری لازم باشد ، به ویژه هنگام رانندگی از دامنه کوه یا از جاده پر پیچ و خم. با این وجود ، اگر این کاری است که شما مرتباً انجام می دهید - مثلاً اگر در منطقه ای تپه ای زندگی می کنید که باید مرتباً در سربالایی رانندگی کنید - با گذشت زمان آسیب به مکانیسم ترمز شما وارد می شود. با وادار کردن پد ها به تماس برای مدت طولانی و بدون وقفه روتور ، هر دو جز components گرم می شوند.

 در این روند ، توانایی آنها در ایجاد اصطکاک مورد نیاز در برابر یکدیگر با گذشت زمان کاهش می یابد. در نتیجه ، خواهید دید که اتومبیل شما به سرعت قبل از توقف کامل متوقف نخواهد شد. 

 

4- دماغه اتومبیل شما هنگام ترمز گرفتن به یک طرف می کشد. لنت های ترمز وسیله نقلیه شما همیشه با همان سرعت دقیق فرسوده نمی شوند. گاهی اوقات ، کسانی که در یک طرف هستند سریعتر لاغرتر از همتایان خود در طرف دیگر می شوند.

 در صورت بروز این حالت ، ممکن است هنگامی که به ترمز برخورد کردید ، ماشین کمی به چپ یا راست بکشد. مشکل را کنترل نکنید ، و شما فشار غیر ضروری بر روی فرمان خود وارد خواهید کرد (به علاوه اتصالات توپی خودرو ، بندهای فرمان و یاتاقان های چرخ).

خطر نکنید: از یک مکانیک بخواهید فوراً مسئله را بررسی کند. توجه داشته باشید که لنت ترمز لزوماً دلیل این علامت خاص نیست. همچنین ممکن است از موارد دیگری مانند [ فشار ناهموار تایر ، یاتاقان چرخ معیوب یا خرابی کولیس ترمز] ناشی شود. با این اوصاف ، اگر پدهای فرسوده ناهموار واقعاً مقصر هستند ، باید دو مجموعه جدید در یک جلسه نصب شوند.

 

5- پدال ترمز هنگام فشار دادن لرزش می یابد. آیا هر زمان که پدال را فشار دهید به شدت پدال می لرزد؟ 

پد ها ممکن است مشکل ایجاد کنند. لنت های ترمز به طور معمول با نوعی رزین اتصال دهنده در کنار هم قرار می گیرند. با از بین رفتن هر پد ، این چسب داغ شده و از طریق روتور لکه می شود. در شرایط ایده آل ، لایه ای را تشکیل می دهد که به طور مساوی روی سطح دیسک پخش می شود. اما اگر یک پد بیش از حد گرم شود ، ممکن است رزین به طور یکنواخت توزیع نشود.

 مکانیک ها این مسئله را "لعاب" می نامند و باعث لرزش پدال ترمز می شود. پدال ترمز ضربان دار قابل اعتماد نیست. اگر این مسئله کنترل نشود ، توانایی شما برای ترمزگیری ایمن به خطر می افتد.


09171205271 مقدم

09151154934 ارتباط اینترنتی (تلگرام+واتساپ+ایمو)

http://www.shimis.ir

http://4mul.com/

http://chasb0ta100.blogfa.com/

www.shimis.ir

http://4mul.com/

www.sshimis.blogfa.com

www.formol4934.blogfa.com

http://afghan49.blogfa.com/

http://formool.blogfa.com/

 

Brake pad formula

فرمول چسب لنت+فرمولاسیون چسب لنت+فرمول تولید چسب لنت+لنت ترمز+فرمول ساخت چسب لنت+روش تولید چسب لنت+شیوه تولید چسب لنت+روش ساخت چسب لنت+روش تولید چسب لنت+نحوه تولید چسب لنت+نحوه ساخت چسب لنت+مواد اولیه تولید چسب لنت+مقاوم سازی لنت ترمز+افزایش مقاومت لنت ترمز+نحوه افزایش مقاومت لنت ترمز+چگونگی افزایش مقاومت لنت ترمز+چگونه لنت ترمز را مقاوم کنیم+فرمول تولید چسب سنگ+فرمولاسیون چسب سنگ+فرمول ساخت چسب سنگ+روش تولید چسب سنگ+روش ساخت چسب سنگ+نحوه تولید چسب سنگ+نحوه ساخت چسب سنگ+آموزش تولید چسب سنگ+آموزش ساخت چسب سنگ+آموزش آنلاین+شیوه تولید چسب سنگ+شیوه ی+شیوه ساخت چسب سنگ+چگونگی تولید چسب سنگ+چگونگی ساخت چسب سنگ+مراحل تولید چسب سنگ+ترکیبات چسب سنگ+رفع اشکال+راهکار تولید چسب سنگ+فرآیند تولید چسب سنگ+فرآیند ساخت چسب سنگ+نحوه استفاده از چسب سنگ+کار با چسب سنگ+چگونگی مصرف چسب سنگ+کاربرد چسب سنگ+تجهیزات جهت تولید+تهیه مواد اولیه+بازار کار+بازار فروش+تولید بدون دستگاه+حداقل سرمایه+میزان سرمایه اولیه+قیمت تمام شده+تولید چسب سنگ با کیفیت+تولید چسب با قدرت چسبندگی بالا+فرمول تولید چسب سنگ دو جزئی+جزیی+تولید چسب به همراه هاردنر+روش ساخت چسب سنگ تک جزئی+فرمول تولید چسب سنگ تک جزئی+مراحل تولید چسب سنگ تک جزئی+ترکیبات هاردنر+نقش هادرنر+هادرنر چیست+تولید هاردنر چسب سنگ+

فرمولاسیون چسب چوب+فرمول تولید چسب چوب+فرمول ساخت چسب چوب+روش تولید چسب چوب+روش ساخت چسب چوب+نحوه تولید چسب چوب+نحوه ساخت چسب چوب+شیوه تولید چسب چوب+شیوه ساخت چسب چوب+آموزش تولید چسب چوب+آموزش ساخت چسب چوب+مراحل تولید چسب چوب+مراحل ساخت چسب چوب+ترکیبات چسب چوب+تهیه مواد اولیه+تجهیزات جهت تولید+تولید‌ آسان+تولید بدون دستگاه+تولید در منزل+درصد ترکیب مواد اولیه+انواع چسب چوب+کاربرد چسب چوب+انواع میکسر+طریقه مصرف+طریقه ساخت+نحوه مصرف+طرز تهیه+طرز تولید+طرز مصرف+فرمول تولید چسب سلفون+فرمول ساخت چسب سلفون+فرمولاسیون چسب سلفون+ روش تولید چسب سلفون+روش ساخت چسب سلفون+نحوه تولید چسب سلفون+نحوه ساخت چسب سلفون+شیوه تولید چسب سلفون+شیوه ساخت چسب سلفون+آموزش تولید چسب سلفون+آموزش ساخت چسب سلفون+طریقه ساخت+طریقه تولید+کاربرد چسب سلفون+نحوه استفاده از چسب سلفون+ترکیبات چسب سلفون+مواد اولیه+تجهیزات جهت تولید+فرمولاسیون+فرمول تولید چسب همه کاره+فرمول ساخت چسب همه کاره+روش تولید چسب همه کاره+روش ساخت چسب همه کاره+نحوه‌ تولید چسب همه کاره+نحوه ساخت چسب همه کاره+آموزش ساخت چسب همه کاره+آموزش تولید چسب همه کاره+شیوه تولید چسب همه کاره+شیوه ساخت چیب همه کاره+چگونگی تولید چسب همه‌ کاره+چگونگی ساخت چسب همه کاره+مراحل تولید چسب همه کاره+پایه حلال+راهکار تولید چسب همه کاره+طریقه ساخت چسب همه کاره+طریقه تولید چسب همه کاره+طرز مصرف+طرز تولید+طرز تهیه+ترکیبات چسب همه کاره+درصد ترکیب مواد اولیه+تهیه مواد اولیه+فرمول تولید چسب فوم+فرمول ساخت چسب فوم+روش تولید چسب فوم+روش ساخت چسب فوم+نحوه تولید چسب فوم+نحوه‌ ساخت چسب فوم+آموزش ساخت چسب فوم+آموزش تولید چسب فوم+شیوه تولید چسب فوم+شیوه ساخت چسب فوم+چگونگی تولید چسب فوم+چگونگی ساخت چسب فوم+مراحل تولید چسب فوم+راهکار تولید چسب فوم+طریقه ساخت چسب فوم+طریقه مصرف چسب فوم+فرمولاسیون تولید چسب فوم+فرمول تولید چسب تفنگی+فرمول ساخت چسب تفنگی+روش تولید چسب تفنگی+روش ساخت چسب تفنگی+نحوه‌ تولید‌ چسب تفنگی+نحوه ساخت چسب تفنگی+آموزش ساخت چسب تفنگی+آموزش تولید چسب تفنگی+شیوه تولید چسب تفنگی+شیوه ساخت چسب تفنگی+چگونگی ساخت چسب تفنگی+مراحل تولید چسب تفنگی+مراحل تولید چسب تفنگی+چگونگی تولید چسب تفنگی+تجهیزات جهت تولید+تولید آسان+سیستم ساخت+سیستم تولید+تولید در منزل+مجوز تولید+مجوز ساخت+دستگاه صنعتی+انواع میکسر+صرفه اقتصادی+مقرون به صرفه+ارزان قیمت+قیمت تمام شده